Monday, June 13, 2011

Pwtc,Book Fair & Midvalley

Ok, Dh lama  tak update blog so kesempatan ni aku ambil sikit even ada 3 lagi esaimen yang belum submit before balik berholiday dengan family sem break ni Yuhuu :)))... 


Pada hari Sabtu lepas kitorang plan nak pergi book fair ,tak pernah pergi kot pesta Buku besar-besaran camni kan.So dah alang-alang belajar dekat area KL ambil lah masa sikit jalan-jalan release tension lepas berhempah pulas wat esaimen tu....

   Mula-mula,kitorang  jam 7.00 pg gerak dari kolej, naik bas then sampai Kajang naek teksi ke Ktm Kajang then naik komuter pg Pwtc..Bunyi mcm jauh kan perjalanan memang jauh pun!!! huhuhu..Tak per demi Book Fair rela walaupun jauh..Korang semua nak tau mase dkt PWTC sgt rmai Orang..dua tren ak sngkut kot, nk kate besar tak de lah besar sgt hahaa (perasan), tp mmg pnuh orang dalam tue  tgk mcm tin sardin dh.. dlm hati aku berdoa (Ya Allah jgn la aku mati  tersepit dlm tu..)

   Tak nak la naik takut jatuh jd aper ker, so aku surrender bg tren pergi dulu. Lepas 2 dah tren,yang ketiga aku  dgn jayanya dpt masuk sbb  himpit2 je mls dh nk tgu2 pnt oh...Tp kesian tengok ada budak kecik naek tren ngn mak die terhempit-hempit.


Dalam hati aku cakap sabar je lah dik nak wat camner kan nik komuter mmg mcm ni ler.huhu

*salah satu booth dalam book fair

After,  6 stesen kitorg redah ngn Komuter smpai la jgk akhir nye kt Pwtc..Puiyoooo ramai giler org ...berduyun-duyn mcm semut...Sebaik saya jejak kaki lam Pwtc saya mcm nk patah blik x snggup aku msuk tp pk dh pnt dtg msuk je lah..mmg cntik  dlm tu...hm tp rmai sgt org biasa lah hari mmgu kn..msti la rmai org kn..

Sebaik akua msuk first ak msuk ruangan Karangkraft best byk novel sbb rmai giler org  so aku x jadi nk bli la novel-novel tu smua,mls nk brtur pnjg2 sesak nfas + x xukop duit la beb..haha  msuk pulak ruangan PTs ak bli set buku citer utk Ank Buah aku Azreen, AnaMuslim hehe.


* Tengok berduyun-duyun org dtg tak putus-putus

Sedang best cuci mata jalan-jalan dlm tu,tiba-tiba nmpk kumpluan V.Etime jln2 cri buku tau. Sekarang xpakai dh nama VE skg dorg tubuh grup baru dipanggil AlMawlid ... Very the islamic dorg skg...i like ..n dorg skg ni dh xnyanyi dh lagu2 dah , skg dorg nyanyi lagu2 ketuhanan .. Syukur Alhamdulilah satu penghijrahan yg baik... =)

*Ini ler bekas kumpulan VE dulu skg dh tukar name jd kumpulan nasyid al Mawlid

Lps bli tu kitorg jln2  then aku jmpa satu benda yg aku jadi tertarik nak beli, iaitu Tafsir Alquran Rsm Uthmani. Murah dpt diskaun 20%..hehe Lps bli  blik la mls dh pnt laa duk dlm tu dgn rmai2 org ..

Nina decide nk balik je trus or pg midvalley time tu lapr giler so ajk die mkn kt Midvalley n window shopping...........then kitorg balik Kolej..

* ni kawan aku nina ghafar kitorg je yg sempat snap gmbr yang lain dh balik awl.

Tu je entry utk kali ni,kalau ada masa aku update lagi tau hehehe...