Sunday, March 04, 2012

Syukur sentiasa

Kita terlalu inginkan apa yang kita tiada...hingga kita lupa untuk bersyukur dengan apa yang telah kita ada, terus bersyukur atas segala nikmatnya. Ya Allah....Ya tuhan jadikan lah aku hambamu yang sentiasa bersyukur. Ya Rab,janganlah Kau menganggap bahawa amalan yg aku lakukan itulah semata2 dpt menjamin kebahagiaan di akhirat. Hakikatnya, semua kebaikan yg aku lakukan adalah kerana rahmat & kurniaan Allah s.w.t. Jadikanlah aku hambamu yang ikhlas melakukan ibadat dan tanggungjawab sebagai seorang muslim.


Mafhum hadis Nabi S.A.W. 7 golongan yg m'dpt naungan Allah di akhirat yangg mana tiada naungan lain selain naungan-Nya ; salah satunya ialah org yg mengingati Allah s.w.t seorang diri hingga mengalir air matanya. (H.R al-Bukhari dan Muslim)

Mampukah aku??