Sunday, July 17, 2011

10 Alasan Mengapa Wanita Tak Nak Pakai Tudung

Oke entri ni bukan utk menghina atau niat ingin mnjatuh kan sesiapa, tapi niat aku hanya lah utk menegur.


Dulu....cukup susah untuk kita melihat rambut si gadis...walaupun zaman tu,tudung tak ada lagi dicipta. tapi mereka semua masih mampu menutup aurat mereka..mampu untuk menutup mahkota mereka..tapi...cukup menyedihkan bila diakhir zaman nie,di zaman semuanya dah moden. zaman dimana semua dah ada. berbagai bagai macam tudung yang dah dicipta..tapi..sayangnya ..mereka masih tak nak gak pakai tudung..Saya minta maafl lau tajuk ataupun kata kata yang saya guna nie kasar ,dan buat korang rasa geram ke..terasa marah ke...cuma..dah menjadi tanggungjawab kita untuk saling mengingati.. ^_^.. so...kami ada terfikir..mengapa ramai wanita di akhir zamn nie tak nak PAKAI TUDUNG ??..selalunya inilah jawapan jawapan yang akan mereka berikan..

a) lau pakai tudung confirm masuk syurga ke?
- arh..yangtue..ak x pasti lah. tapi yang aku cukup Pasti lau tak pakai tudung korang mang akan masuk Neraka! Yala..dah terang terang tutup aurat tu wajib takkanlah boleh masuk syurga pulak kan.. ^_^

b) Kau nie baik sangatkah nak tegur tegur ak arh..kau jagalah tepi kain kau sendiri xyah susah susah nak jaga urusan aku..
-ya..mang betul,kami nie taklah baik sangat..tapi Tahukah kamu yang kita nie perlu untuk saling ingat mengingati..sebab kita nie insan..insan tue sendiri maksudnya pelupa.. jadi tak kira lah kamu nie baik ka,tak kah, kamu masih perlu untuk menegur apa yang salah.. lau tak mampu untuk menegur dengan perbuatan,tegurlah dengan kata kata ,lau  tak dapat juga tegurlah dgn hatimu..dan sesungguhnya itulah selemah lemah iman.

c) Walau kami seksi,tapi hati kami baik..
- Beranikah kau mengatakan bahawa kau adalah wanita yang baik,beriman sedngkan kau masih lagi melanggar dan mengingkari akan laranganNya? kamu mengaku kamu baik..tapi kamu sendiri akan menyebabkan ayahmu masuk ke dalam neraka bersama sama dengan kamu.. adkah itu yang dimaksudkan dengan Baik? korang fikirlah sendiri...

d) walau kami tak bertudung,kami tetap solat..tetap puasa..
-Kamu ingat dengan tue cukup kah korang nak masuk Syurga? cukup kah sudah pahala kamu? diterima ka? 

e) suka hati kamilah nak pakai apa..bukan kami susahkan kamu pun...
-Ya..mang betul..tapi korang sedar tak? dengan menayang mahkota korang tue,korang sebenarnya telah membawa keluargamu selangkah menghampiri Neraka Allah... kamu akan menghumbankan mereka kedalam Neraka...Sedarkah kamu? dan sekarang kamu kata kamu tak meyusahkan sapa sapa pun? tak cukup dengan itu..korang juga menyebabkan kami nie turut sama berdosa sebab kami terpaksa tengok rambut korang yang cukup cantik tue..dengan warna warna pelanginya tue..huhu..

f) Apa yang kami pakai,ini urusan antara kami dengan Tuhan
-kelak kat  Padang Masyar korang beranie ka cakap macam tue depan Allah?

g) bukan kami tak nak pakai...tapi kami terpaksa..nie syarat keja..bos kami  
suruh..director kami suruh...
-so lau dia suruh kamu bogel kamu ikutlah? lau dia suruh kamu buat benda yang kamu tak nak buat kamu sangguplah? yang mana lebih penting..Perintah Allah atau manusia 2 tue?

h)belum sampai seru...(nie jawapan paling popular)
-Korang  tahukah bila korang akan mati? lau korang mati sebelum sempat bertaubat camna? 

i) ala pelan pelan lah..tak kanlah nak berubah drastik kot..
-nanti lau korang dah sampai ajal,korang boleh minta malaikat Izrail tunggu sekejap ke? suruh dia ala lepak lah dulu..minum minum kopi..awl la..leks...malam masih muda..

j) kami tak nak jadi hipokRit!!!
-kalau begitu,kamu memang ternyata Hipokrit! kenapa? Sebabnya kamu tidak ikhlas untuk menjadi penganut Islam!  Wahai wanita,setiap ciptaan Tuhan yang berharga didunia ini cukup terlindung dan cukup sukar untuk diperolehi..

Oke mana lagi cantik bertudung or tak? mesti la pakai tudung..lagi manis dan sopan bila tengok kan. Tahniah Fazura dengar kata akak akan bertudung nanti.Alhamdulilllah makin ramai artis pakai tudung sekarang.

*cantikkan fazura nie



*pakai tudung lagi cantik dan bertambah manis
Janganlah kamu Menggadaikan Akhiratmu hanya kerana duniamu... Renung Renungkanlah......